Las Vegas =>Zion => Bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Gerard Vriens - WaarBenJij.nu Las Vegas =>Zion => Bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Gerard Vriens - WaarBenJij.nu

Las Vegas =>Zion => Bryce canyon

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Even een verhaaltje over de afgelopen dagen.

Maandagnacht om 03.00 uur gaat de wekker. Perfect op tijd worden we opgehaald door de taxiservice. Even mensen ophalen in St. Willebrord en op naar Schiphol. Om 05.00 komen we aan. Echt een aanrader de taxi service. Inchecken. De E- tickets tevoorschijn halen, bagage op de band en gaan...dachten we. 1 ticket is niet goed. Blijkt dat de 0 in het paspoort een O is. Komt vaak voor zegt men dan. Opnieuw de esta aanvragen anders kom je er niet door. Door de douane en wachten dat je mag boarden.

In het vliegtuig hebben we mooie plaatsen. Twee aan het raam en twee ernaast. Fijn. De vlucht van 8 uur verloopt voorspoedig. We kijken film, gamen, lunchen, snacken krijgen een broodje en slapen wat. Het gaat snel voorbij. Aangekomen in Detroit door de douane. Wat een stress. Schoenen uit, riem uit, alles uit de zakken, telefoon, ipad....mag wat kosten. Peder heeft nog een Clipje van een cola blikje in zijn zak en mag zich onderwerpen aan een drugstest op zijn handen. Volgend stop immigration. Een lange rij vormt zich. Vingerafdrukken, Iris scan, vragen over bestemming, noem maar op. We hebben maar een uur. Op de vraag we hebben nog een vliegtuig te halen krijgen we als antwoord. Stay in line please. We halen het volgende vliegtuig en moeten nog drie en half uur vliegen om in las Vegas aan te komen.

In las Vegas aangekomen springen we in de taxi naar ons hotel excalibur. De temperatuur is rond de 35 graden. Lekker maar ff wennen. We komen in het hotel aan en worden overvallen door de grootsheid van het hotel. We zitten in tower 2, 23 hoog en kamer 11 met uitzicht op de roller coaster van new york new york. Het hotel staat bomvol met gok apparatuur. Er wordt gegokt, gerookt (?) en gedronken. En dat 24 uur per dag. Hoe laat je ook komt, je ziet altijd hetzelfde.

We leggen onze spullen in de hotelkamer en gaan op pad. Dit om tegen de jetlag in te gaan. Eerst maar wat eten want de kids hebben honger. In het hotel heb je 9 restaurants maar we eindigen bij de Mac. Snelle hap dus. We gaan las Vegas in en zien de grote contrasten. De homeless veteranen afgewisseld met de stretch limousines. De hotels worden groter en gekker. Veel bling, bling. Een mooie winkel met sportschoenen waar peder en Veerle nog mooie Nikes scoren. We lopen naar bellagio voor de Watershow en keren terug naar het hotel. Om 21.00 uur gaat het licht uit.

We hebben een redelijk goede nacht ( het duurde even om de indrukken weg te filteren) en gaan om 08.00 ontbijten op zijn Amerikaans. Een foodcourt met wel 40 van de warm houd platen met alles erop en eraan. Teveel om op te noemen. We gaan nog even naar MGM hotel en gaan richting het rv station. Bewust vroeg om snel de camper op te halen. Gelukkig zijn we de drukte voor en gaan om 14:00 op pad. Eerst nog even shoppen bij de wallmart. Om 15:00 gaan we op weg naar Zion. Een rit van drie uur.

We laten las Vegas achter ons en hoe verder we rijden hoe rustiger het gaat worden. Om 20.00 komen we aan in Zion. Tja, stop onderweg om te tanken, uur tijdsverschil etc. Het uitzicht is geweldig. Tussen de canyons, lekker weer en rust, veel rust. Wat een verschil met las Vegas.
Om 22.00 gaan we nog een hapje eten. Om 23.00 zijn de bedjes opgemaakt en gaan we slapen.

Vroeg wakker, we ontbijten en gaan met de shuttle richting Zion national park. Wat een overweldigende natuur. Wat voel je je dan klein. We stoppen eerst voor een lekkere bak koffie en een zonwerende hoed voor mijn kale hoofdje. De faciliteiten in het park zijn fantastisch. Je kunt overal water bijvullen, vervoer, voldoende mooi picknick plekken en fantastische wandelingen. We kiezen bewust een aantal wandelingen die niet druk bezocht worden. Een goede keuze blijkt achteraf. Fantastische vergezichten op rotsformaties en je komt bijna niemand tegen. Na een wandeling naar de lower en de middle emerald falls lopen we via de grotto naar een picknick plek waar we de tijd nemen om te picknicken. We rijden door naar de Riverside walk om deze wandeling te gaan doen. Daarin het zo druk dat we na een kwartier besluiten om om te draaien.
We gaan naar het terrein bij de lodge, halen daar wat drinken en gaan op het gras onder een reusachtige mooie boom zitten en genieten van het moment. Daarna terug naar het rv park waar we een duik nemen in het zwembad. Bewust voor de drukte omdat de nieuwe campers pas na drie uur mogen inchecken. Rond 17.00 gaan we nog even het dorpje in om wat boodschappen te doen. We komen terug met boodschappen voor de bbq, schoenen, korte broeken, en een pet voor peder. Tja, het kost hier een stuk minder dan in Nederland.

We zijn weer terug op de camping, de temperatuur is steeds boven de dertig graden, en gaan de bbq voorbereiden. Hamburgers met broodjes, salade en een drankje. Heerlijk. Na de bbq gooien we wat hout op het vuur en genieten van de sterrenhemel. En van de buren die om 22.00 uur aankomen en in de warme camper alles nog een plaatsje moeten geven om te kunnen gaan slapen. Komt ons bekend voor. Om 23.00, na het douchen, gaan we lekker slapen.

Om 6.30 zijn Veerle en adrienne wakker, snel volg ik en uiteindelijk ontwaakt peder zoals hij al 16 jaar wakker wordt. Even de mail sturen, ontbijten, inpakken en op naar Bryce Canyon waar we twee nachten zullen verblijven.

Veel liefs van ons,

Groeten, Gerard.

• 19 Juli 2014 - 00:55

Saskia:

Lieve allemaal,

Wat een mooie belevenissen! Leuk om alles te lezen. Geniet er maar van en heel veel plezier nog!
    Liefs van Anton, Saskia, Anne-Floor, Jibbe, Jurre en Jochem.

• 19 Juli 2014 - 01:24

Wyo:

Leuk. We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie avontuur.
    Goede reis verder.

• 19 Juli 2014 - 05:20

Lizette:

Leuk hoor al die belevenissen! Je komt dus niet zo maar in Amerika, wat een gedoe.Kijk uit naar het volgende verslag..... Liefs van ons

• 19 Juli 2014 - 09:27

Margareth:

ik zat al op een verslag van jullie te wachten ! Leuk om te lezen. Liefs xx

• 19 Juli 2014 - 11:49

Ruud En Tineke:

Geweldig leuk om te lezen hoe jullie je vermaken. We kijken uit naar het volgende hoofdstuk.